1.03.2013


Ini antara tetstimoni dari customer otai sy yang berjaya hamil dengan pengambilan GLA selama sebulan..Alhamdulillah..salah satu usaha yang dapat dialalkukan sebelum berserah kepada DIA..



Bagaimana GLA membantu masaalah kesuburan??

Sebelum kita ketahui bagaimana GLA membantu untuk cepat hamil, jom kita kenali dulu apa itu GLA  secara ringkas..


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 ( Omega-6 Fatty Acid) yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal.

Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. Selain itu Vitamin E juga membantu dalam hubungan suami isteri.

Antara fungsi GLA Complex ialah membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti.




Untuk masaalah kesuburan, GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.

 Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau ovum dan sperma tidak bertemu pd hari subur, masih ada peluang utk ovum dan sperma bercantum sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 

Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba anda periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering, itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.
Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur.


Kepada yang ingin mencuba GLA dan jadikannya satu usaha utk dapatkan cahaya mata..jgn segan2 utk dapatkan khidmat nasihat dan cara pemakanan GLA yg betul..Usaha + Tawakkal = InsyaAllah Rezeki Anak Milik Anda

TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE UNTUK HAMIL


Semoga berita gembira juga untuk anda! Pm saya di FB Rashidah Ahmad atau Taswa Online Biz. SMS/WhatsApp: 017-6912280.

Ikhlas dari saya:

Rashidah Ahmad
ID:906981

No comments:


Dalam hidup yang aman dan damai...

Mengapa perlu berlumba mencari harta dunia..bukankah semua itu sudah ditentukan Allah..jalanilah kehidupan dengan penuh kesyukuran..Alhamdulillah.