12.14.2012

SAYA DIIKTIRAF SEBAGAI GURU TADIKA!


SERONOK BERGELAR GURU TADIKA
Assalamualaikum...selamat pagi..Jumaat yang sangat ceria.

Semalam, 13.12.2012, saya sudah sah bergelar guru tadika. Impian saya memeliki sebuat tadika sudah hampir ke puncaknya. Walaupun memakan masa yang lambat, namun saya sudah mula menambahkan modal untuk membuka tadika saya.

Kenapa saya nak jadi guru tadika? Anak-anak saya merupakan inspirasi saya untuk membuka tadika. Melihat keriangan mereka membesar dengan penuh warna warni kehidupan seorang kanak-kanak di zaman moden ini, saya terpanggil untuk membuka sebuah tadika swasta. Hei...buka mata..sedarkan hati..anak zaman sekarang..tak sama dengan kita masa 20 tahun yang lepas!! Sedarlah wahai ibu, ayah sekelian..anak kita membesar dalam zamannya..didik anak kita mengikut zamannya. Mendidik anak dalam zaman sekarang, perlukan kesabaran dan ilmu yang sangat banyak untuk mengisi ruang minda mereka yang kosong. Jika zaman kita diisi dengan bermain galah panjang, guli, tengteng dan memanjat pokok memetik buah-buahan segar... anak-anak kita tidak dapat melakukan semua itu!! Walaupun mereka berada di kampung. Mengapa? Kerana keselamatan disekitar mereka..amat mencurigakan!! Ditambah pula dengan kita ibu yang bekerja...menghantar mereka ke pengasuh yang tidak ada tauliah menjaga anak...sangat merugikan anak kita sendiri!! Bagi ibu yang tidak bekerja, anak mungkin hanya terperap di dalam rumah. Lebih-lenih lagi ibu-ibu muda yang masih lagi segar untuk bergaya! Ramai dari pada golongan mereka yang mengabaikan keperluan anak, kerana masih ingin memenuhi naluri untuk bersuka ria semula seperti bujang dulu!

Nombor 88...salah eja tuu..Tadika Raudhatul Jannah..diinspirasikan oleh suami saya sendiri.

Ibu, ayah...sedarlah...anak-anak memerlukan pendidikan yang formal dizaman sekarang ini. Pendidikan formal boleh bermula seawal umur anak 5 tahun. Malah ada yang sudah bermula dari 4 tahun! Anak saya Tasya dan Adam sudah mula ke taska seawal 2 tahun. Manakala Sara dan Wafiy mula ke taska seawal 3 bulan kerana saya bekerja. Tasya dan Adam ... alhamdulillah mula membaca seawal 3 tahun setengah sebab belum cukup umur mengikut bulan. Mungkin ada anak ibu dan ayah diluar sana boleh membaca seawal yang mungkin jika mula bergerak menghantar anak ke mana-mana taman asuhan berdaftar.




Matapelajaran yang saya ambil selama 3 minggu dalam 6 jam kredit.


Anak-anak merupakan harta yang sebenar. Ada orang sanggup berbelanja besar untuk kenderaan kesayangan, rumah kesayangan, pakaian kegemaran, kasut berjenama, handbag yang mahal, alat solek yang harganya beratus ringgit. Tapi pada saya, bermula umur saya 30 tahun, apa yang penting pada saya adalah kesihatan dan pendidikan anak-anak! Saya sudah mula berhenti daripada membeli benda yang tidak membawa kebaikan 10 tahun akan datang! Setiap sen yang keluar dari dompet suami dan saya...hanyalah untuk anak-anak dan kesihatan kami sekeluarga.

Saya dalam usia 32 tahun kembali kurus dan sihat dengan pengambilan rangkaian supliment Shaklee


In sya Allah, 10 tahun akan datang...kami sekeluarga akan lebih selesa dan mampu membantu insan lain yang sangat memerlukan...mahu pun dari segi kewangan ataupun tenaga. 10 tahun akan datang juga saya sudah mampu memiliki 2 tadika Islam untuk anak-anak didik saya. dan 10 tahun lagi umur saya 43 tahun. Saya tidak mahu sia-siakan umur saya dengan hanya membelanjakan wang kearah yang tidak bermanfaat! Setiap sen wang kami suami isteri adalah untuk pendidikan anak-anak dan kesihatan kami sekeluarga!


Saya bersama seorang kawan bergelar adik yang berusia 21 tahun dan memiliki seorang anak.


Saya bersama seorang kawan bergelar adik berusia 25 tahun dan sudah bertunang.

Sepanjang saya berada di dewan, hati saya hanya berdetik bila lah nak siap, susu dah penuh ni...selepas sesi penggambaran, saya terus saja balik dan inilah hasilnya untuk Wafiy yang baru berusia 4 bulan.

Satu botol lagi tidak penuh sebab sudah pam sebelum ke majlis penyampaian sijil tersebut.

Walau ke mana saya pergi..apa pun saya buat..di mana pun saya berada..saya tetap dengan supliment saya Shaklee...Alhamdulillah...Allah izinkan saya membuat semua ini...dengan rasa segar dan sihat!

JOM AMBIL SUPLIMENT SHAKLEE!!


Sekhlas hati:
RASHIDAH AHMAD,
ADMIN,
TASWA ONLINE BIZ,
ID SHAKLEE:906981

















7 BULAN MENGANDUNGKAN WAFIY
4 BULAN SELEPAS BERSALINKAN WAFIY



CADANGAN SUPLIMENT MENGURUSKAN BADAN 
DENGAN 
SENTIASA SIHAT DAN SEGAR SEPANJANG HARI



OsteMatrix bertindak sebagai kalsium,.

Alfalfa bertindak sebagai milk booster, membuang toksin dalam badan, menurunkan berat badan, menghilangkan keputihan, memberi tenaga sepanjang hari, untuk mereka yang menderita sakit ekzima pada kulit, untuk mereka yang mengidap resdung dan alahan sesuai untuk lelaki dan wanita.

Lecithin bertindak sebagai pengimulsi minyak dan lemak dalam badan iaitu mencairkan lemak-lemak berlebihan yang tersumbat di arteri dan dinding kulit dan minyak, makanan tambahan pada otak.

Vita-Lea bertindak sebagai multivitamin dan multimineral. Mengandungi 28 nutrien yang diperlukan oleh badan orang dewasa untuk kekal cergas sepanjang hari.

B-Compleks bertindak sebagai ejen yang menukarkan lemak kepada tenaga. Meningkatkan metabolisma badan untuk pembakaran lemak menjadi tenaga.
 PERINGATAN:
Untuk menguruskan badan diambil selepas makan .
Untuk menambahkan berat badan diambil sebelum makan untuk menambahkan selera makan anda!

ESP merupakan minuman protin soya yang sihat. Bertindak sebagai pembekal tenaga dan memberi rasa kenyang . Diambil sebagai sarapan pagi atau pengganti snek ketika berasa lapar.
3 sudu sahaja untuk satu hari. Boleh diambil bersama minuman lain kecuali yang berkafen dan bergas. Boleh diminum sejuk atau suam. Jangan dibancuh dengan air yang terlalu panas bagi mengelakkan kehilangan khasiat utamanya.
Boleh diambil dengan beransur-ansur 1 atau 2 skop sekali minum atau sekaligus3 skop sekali minum, tetapi hanya 3 sudu sahaja untuk 1 hari. 


CALL/SMS/WHATSSAP: 017-6912280


Dalam hidup yang aman dan damai...

Mengapa perlu berlumba mencari harta dunia..bukankah semua itu sudah ditentukan Allah..jalanilah kehidupan dengan penuh kesyukuran..Alhamdulillah.