9.03.2012

Dialah Si Bungsu...

KHAIRUL AMAN WAFIY BIN KHAIRUL FAHMI

FAKTA KELAHIRAN..


LAHIR: 15.8.2012
HARI: RABU
MASA: 6.43 PETANG
BERAT: 3.53 KG
DOKTOR YANG MENYAMBUT: DR. NORHANISAH
TEMPAT LAHIR: HOSPITAL PANTAI, AYER KEROH, MELAKA
PENEMAN: BABAH WAFIY TEMANKAN MAMA WAFIY DI LR

Setelah berminggu sakit..akhirnya Allah bukakan jalan untuk baby lahir...Alhamdulillah, syukur kepada Ilahi. Saya sekali lagi melahirkan bayi lelaki...sangat comel..seperti abang dan 2 orang kakanya...sangat comel. Mirip wajah suami tersayang...

"Puan, ini oksigen untuk baby, saya pasangkan di hidung puan ye. Baby macam dah lemah...ade rase nak meneran?" pantas nurse memasangkan alat oksigen yang saya sendiri tak tahu ape ke namanye...sambil dia membelek carta CTG yang dah macam skala harga emas yang kian melonjak.

"Ok..saya memang tak tahan sakit. Mungkin sebab tu baby pun cam takut...saya xde rase sangat nak meneran..tapi lepas akak cakap, saya rase cam nak meneran lak..." lemah saya menjawab...sudah berminggu menahan sakit..tapi tidak ada bukaan jalan...sangat lemah. Doa saya ketika ini, saya diberikan tenaga tidak terduga saat kemuncak tiba nanti.

"Ok, saya akan call Dr Hanisah, puan sabar sekejap ye. Mari saya periksa bukaan jalan......ok..dah 6cm...puan ambil oksigen ni kalau terasa sakit ye. Banyakkan selawat ye puan. Nanti saya panggilkan suami puan." sangat selesa..walaupun sakit..tidak tertekan langsung...moga Allah permudahkan...Laillahailla anta..sunhanaka inni kuntu minadzalimiin...lafaz ini tidak putus saat sakit mula terasa.

"Ampunkan sayang bang..." sangat sakit. Terasa baby mahu keluar. Sudah anak 4 pun masih tak pandai nak kontrol punggung...dah sakit..ingat nak cepat keluarkan baby je. Sepanjang bersalin dari anak 1 hingga ke anak keempat...tak pernah saya lihat baby keluar...takuuut! Mata saya terpejam sambil mengumpul tenaga.

"Ye..abang ampunkan..." ade getar dihujung suara suamiku. Kerja kerahan tenaga bermula, demi melahirkan permata bungsu kami.

"Sikit lagi sayang....hah dah keluar Alhamdulillah!" hampir menjerit suara kegembiraan suamiku.

"Uwa..uwa..uwa.."

"Ok..sebut Alhamdulillah Rashidah..baby dah selamat keluar..cuba teka boy ke girl?" Dr Hanisah yang berpuasa masih lagi bertenaga saat menanti waktu berbuka, beliau masih lagi bertugas di LR.

"Alhamdulillah...Wafiy..baby boy," saya menjawab.

"Tahniah ye..ok baby masuk nursery..encik boleh ikut nurse lah untuk azankan. Sementara tu saya bius sikit untuk jahit luka. Tak banyak lukanya..tapi luka lama terbuka semula. Baguslah, cepat baik nanti. Ok kita jahit ye," saya cuma mengangguk lesu. Nurse memberikan satu suntikan di peha...

Horay!

Semuanya sudah berakhir...sakit..krem..takut..risau...semuanya berlalu..Alhamdulillah...selangkah lagi...ye...selangkah lagi kita akan sampai ke destinasinya...sabar sikit ye anak-anak...mama dan babah sedang berusaha untuk masa hadapan kita. Satu perancangan rapi telah selesai dan telah sempurna..Alhamdulillah Allah Izinkan.....selangkah lagi....

No comments:


Dalam hidup yang aman dan damai...

Mengapa perlu berlumba mencari harta dunia..bukankah semua itu sudah ditentukan Allah..jalanilah kehidupan dengan penuh kesyukuran..Alhamdulillah.