5.01.2013

MENGATASI MASALAH KULIT TERBAKAR ATAU SUNBURN

SUNBURN...OH SUNBURN...CARA MERAWAT SUNBURN

Salam sayang..salam Shaklee penuh makna.

Beberapa minggu yang lepas, saya risau tentang kulit muka yang menjadi kemerahan..macam udang galah kena panggang...tapi sebab sakan menyorak pasukan sekolah di tengah padang yang sedang bermain hoki...panas pun panas lah... nah, kesan terbakar di pipi jadi habuan.


Maaflah..gambar tak berapa nak cantik..ni pangkas dari zoom yang jauh. Tapi lihat pipi saya...memang nampak sunburn...uuuh susah hati masa ni..


Tapi, saya tak risau pun. Sebab saya ada Shaklee. Saya ada:

Collagen Powder Shaklee - top up kolegen di bawah lapisan kulit
Vitamin C Chewable Shaklee - anti oksida
Vitamin E Shaklee - super anti oksida
ESP - protein untuk membina sel kulit baru dan perbaiki sel kulit yang terbakar akibat ultraviolet

Semua tu diperlukan untuk rawat kulit yang terbakar.

MENGAPA KULIT KITA TERBAKAR DITENGAH PANAS?

Apabila kulit kita terdedah pada radiasi UV..maka disitulah punca berlakunya sunburn. Kulit terdedah pada cahaya matahari pada sekitar 9.00 pagi sehinggalah 4.00 petang. Waktu ini sangat panas. Terutamanya waktu kemuncak iaitu pukul 12.00 tengahari sehingga 2.00 petang.

Lycopena dan beta-carotene diperlukan untuk mengatasi sunburn apabila kita mengambilnya dalam tempoh 10 atau 12 minggu. Dari mana nak dapat lycopena dan beta-carotene? Jawapannya adalah.....TOMATO!!

Makan tomato cicah kicap...urmmmm...seeedap..dap..dap!! Tambah pula dengan 4 serangkai supliment Shaklee di atas..memang mantap!


Selepas ambil 4 Supliment Kecantikan saya kembali ceria  



Alhamdulillah...mula-mula suami rasa susah hati bila si isteri ini jadi gelap..hihi..lepas 2 minggu...suami kata wajah dah kembali berseri. Alhamdulillah...saaaayang...suami dulu..baru sayang Shaklee..hihi .. itu saja untuk hari ini!

SELAMAT MENCUBA!

Sumber rujukan: Wikipidea dan blog sahabat Health Gems

Post a Comment

Dalam hidup yang aman dan damai...

Mengapa perlu berlumba mencari harta dunia..bukankah semua itu sudah ditentukan Allah..jalanilah kehidupan dengan penuh kesyukuran..Alhamdulillah.