11.28.2012

PERLUKAH SAYA MENGAMBIL MULTIVITAMIN?




ASSALAMUALAIKUM.

Beb, hari ni saya nak cerita pasal kebaikan pengambilan multivitamin dan multimineral SHAKLEE. Nama vitamin ni Vita-Lea Iron Formular. Harganya RM88.75 ada 120 biji  berwarna hijau berbentuk lonjong senang nak telan. Anggarannya tahan selama   2 bulan bulan sebab satu hari ambil 2 biji, sebiji pagi dan sebiji malam. Nak tengok? Tu kat bawah ada...botol dan saiz pil saya sertakan sekali...ini original punya tau! Saya makan sendiri sebab saya ni jenis yang lembik!!! Cepat penat...lagi-lagi anak dah 4 kan.

Saja letak duit seposen tu ngan pen..ukuran sebenar pil Vita-Lea Iron Formular Shaklee. Senang telan.


 Ini saya punya, dah sebulan makan..alhamdulillah..semakin sihat dan bertenaga.
Rupa sebenar botol. Halal ye!



Secara umum, suplemen multivitamin dapat membantu dari segi:

  • Menjaga kesihatan jantung
  • Meningkatkan tahap tenaga
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Menguatkan tulang
  • Kesihatan mata dan penglihatan
  • Menjaga kualiti kulit sihat


Tau kan...zat pemakanan memainkan peranan penting dalam meningkatkan mutu kesihatan. Kita banyak makan makanan yang terproses dan dimasak terover cooked kadang-kadang kan? Selain menampung kekurangan vitamin pada tubuh, bahan tambahan ini juga bertindak sebagai merawat penyakit yang berkaitan dengan kekurangan vitamin dan mineral. Biasanya penyakit apa kekurangan vitamin dan mineral? Lesu lah kan? Letih, cepat penat, pucat, kurus cam orang sakit...kan. Orang tua-tua selalu cakap tak cukup zat budak ni!

Anda tau tak siapa yang perlu amek Vita-Lea Iron Formular dari Shaklee ni? Antara indivitu yang digalakkan mengambil multivitamin ialah:

  • anda wanita yang hamil dan menyusu anak
  • anda pengamal diet yoyo
  • anda perokok
  • anda yang pengamal vegetarian
  • Peminum alkohol yang kerap
  • anda pesakit yang perlu mengikuti jadual pemakanan yang khusus.
  • ibubapa anda atau anda sendiri warga tua yang tidak boleh menyerap vitamin B12
  • anda golongan yang kerap memakan makanan yang dimasak panas. Hal ini kerana vitamin hilang dalam proses memasak.

So, apa nak tunggu lagikan...nak sihat, bertenaga? Urus anak-anak, rumahtangga memang penat. Bekerja seharian pun penat, lagilah kalau kerja overtime kan...adeees...Kene cukup tenaga. Kadang makan pun tertinggal kan..makan pagi jadi makan tengahari..makan petang dah jadi makan malam terus. Makan pun benda segera-segera. Keropok lekor, kuih rengas, kuih karipap, pisang goreng...mana cukup zat makan macam tu kan...berminyak lagi tu! Jadi untuk top up zat yang kurang tu, maka ambillah Vita-Lea Iron Formular dari Shaklee.

JOM CUBA VITA-LEA IRON FORMULAR YANG SUPER HEBAT NI!


Multi vitamin & Multi mineral
Multi yang Hebat

Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.  Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. 

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:

   Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
•    Mengandungi beta karotena yang membantu dalam 
      mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan 
      tisu.
•    Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D 
      untuk kesihatan tulang dan gigi.
•    Biotin dan asid pantotenik membantu untuk 
      memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
•    Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah 
      merah.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

HUBUNGI SAYA YE: 
Siti Nor Rashidah bt Ahmad
SMS ke 017-6912280





Dalam hidup yang aman dan damai...

Mengapa perlu berlumba mencari harta dunia..bukankah semua itu sudah ditentukan Allah..jalanilah kehidupan dengan penuh kesyukuran..Alhamdulillah.